28 Mart 2009 Cumartesi

Levrek






En güzel Levrek nasıl pişer ?

Tabiki Defne yaprağı ile.

Defne yaprağı ne güzel de bir şeymiş meğer. Valla ben sadece , utanarak söylüyorum , yaklaşık 1 yıldır biliyorum. Ne de güzel bir aroması varmış.
Şiddetle tavsiye ediyorum muhakkak sizlerde et yemeği olsun , tavuk veya balık defne yaprağı kullanın. Etin kokusunu alıp , yemeğinizi güzel bir lezzet kattığını göreceksiniz.
Ben defne yaprağını geçen sene katıldığım bir trekking yürüyüşünde tanıştım. Baktım tüm kadınlar poşet poşet topluyor bende vardır bir hikmet deyip bende topladım. Ve bayanlara sordum nerde kullanacağımı.
Neyse işte ondan beridir tüm et yemeklerimde defne yaprağı kullanıyorum

Tavsiye ederim , pişman olmayacaksınız.
Levreği nasıl pişirdiğime gelelim.
Balığı temizleyin. Azıcık elinizle yağlayın , azıcık tuz ve içine 1 adet defne yaprağı.
Tepsiye ister yağlı kağıt yada aluminyum floyo serin , ben balık yapışmasın diye alta sıraya soğan doğruyorum halka halka . Böylece balık hem tepsiye yapışmıyor hemde balığın yanında soğanlarıda servis ediyorum.

Tepsiye koyup 180 derecede fırında yaklaşık 20 dakika pişirin. Zaman tamamen balığın büyüklüğüne göre değişir. Siz iyisimi arada kontrol eder ona göre pişiririsniz
Ben aynı zamanda balığın yanında garnitür diye fırın poşeti içine patates ve havuçta koydum. Çok güzel oluyor.

Afiyet olsun








1 yorum:

Doyumluk.... dedi ki...

Levrek bizim evde sık yapılır.Senin tarifte harika.eline sağlık.